Conflicthanteren

Conflicten op de werkvloer horen erbij. Ook in gesprekken met klanten kunnen zich lastige momenten voordoen die kunnen escaleren. Wanneer mensen tegengestelde belangen of meningen hebben kan dat botsen. Soms spelen ook persoonlijke tegenstellingen een rol. Maar conflicten leveren ook energie op, vooral als u ze op een constructieve manier weet op te lossen. Bijt u zich vast of loopt u liever een blokje om? Ontdek in de training Conflicthanteren uw stijl van conflicthantering.

Door praktische oefeningen en realistische scenario’s te analyseren leert u waar de oorzaken van conflicten vandaan komen en hoe u deze kunt oplossen. Met als doel het risico van een voortslepend conflict te minimaliseren en een meer positieve werkrelatie te creëren.

Wat u leert:

  • Conflicten analyseren
  • Inzicht in het eigen gedrag en dat van anderen in conflictsituaties
  • Omgaan met eigen emoties in conflicten
  • Omgaan met emoties van anderen
  • Welk gedrag escalerend en de-escalerend werkt
  • Vaardigheden om constructief met conflicten om te gaan
  • Een constructieve houding in conflictsituaties aannemen